Försäkringsadministratör
Avanza
Försäkringsadministratör

Tycker du som vi att pension är ett spännande och viktigt område? Den här rollen är för dig som sätter stolthet i att arbeta med administration och vill bidra till vår vision, att skapa en bättre framtid för miljoner människor! Pension är något som berör oss alla och hos oss får du vara med och bidra i vår tillväxtresa!

Om rollen
Som administratör inom Försäkringsadministration (FA) blir du en viktig del i vårt arbete att tillsammans med teamet ansvara för de dagliga och löpande aktiviteterna inom administrationen, samt se till att dessa håller utsatta deadlines och med en hög kvalité.

Vi på FA ansvarar för all administration gentemot både våra privat- och företagskunder, och de produkter som vi tillhandahåller inom tjänstepension, privat pension, IPS och kapitalförsäkring. Som administratör varierar dina arbetsuppgifter inom nyregistrering, ändringar under spartiden, utbetalningar, pensionsflyttar samt fakturering av tjänstepensionspremier.

Om du börjar hos oss får du vara med på en förändringsresa! Vi jobbar för att bli än mer skalbara och digitaliserade, och för att kunna bli det måste vi kavla upp ärmarna och ta oss an även mer manuella uppgifter i resan mot ett mer effektivt och digitalt arbetssätt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och inleds med sex månaders provanställning.

Vem vi söker
Då rollen hanterar vår administration vet du med dig att du trivs i en administrativ roll, är noggrann, ansvarsfull och trivs att leverera tillsammans som en grupp. Du behöver ha förmågan att prioritera och arbeta självständigt. Viktigt i den här rollen att kunna kommunicera väl i såväl tal som skrift då du kommer ha mycket kontakt med andra avdelningar och till viss del våra kunder. Vi tror att du trivs i en förvaltande roll, på ett bolag i förändring.

Proaktivit tänkande och en positiv inställning gör våra dagar tillsammans roligare och är egenskaper som vi värdesätter högt!

I den här rollen ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom försäkringsbolag eller försäkringsförmedlare, med fördel 3-5 års erfarenhet av just försäkringsadministration. Sitter du dessutom inne på ett Liv-bas-diplom och har erfarenhet av att förbättra och förenkla processer ser vi det som en stor fördel.

Ansökan
Skicka din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök”. Skicka gärna din ansökan snarast då urvalet sker löpande, dock senast 1 oktober. Vi tar inte emot ansökningar via mejl p.g.a. GDPR. Kontakta gärna Maria Almgren, Chef FA på maria.almgren@avanza.se om du har några frågor om tjänsten. 

Välkommen med din ansökan! 


Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

Vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar folks ekonomi, oavsett om man älskar aktier eller bara vill ha ett bra sparande. Vår affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken.

Stockholm
1c463a13 (anges alltid vid ansökan)
2021-09-13