Skadereglerare
Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
Skadereglerare till Backoffice Sak

Vi söker nu skadereglerare till Skador Boende Sak, tjänsterna är tillsvidare med placering i Örebro. Klappar ditt hjärta för att hjälpa kunder som drabbats av skador? Då kan du vara den vi söker! 

Det här gör du som skadereglerare inom Boende Sak på Folksam

Skadereglerarens roll är central i vår verksamhet och du ansvarar för att kunden får sin skada reglerad på ett enkelt och engagerat sätt, det gör du med en hög tillgänglighet och ett bra kundbemötande. I arbetet som skadereglerare ansvarar du för att kunden får ett snabbt och korrekt besked i sitt skadeärende, som rör saker som omfattas av hemförsäkringen.

Det innebär att du:

  • tar emot inkommande samtal, registrerar inkommande skador samt dokumenterar ärenden
  • ger besked i skadeärenden om hur fortsatt reglering ska ske
  • begär in eventuella handlingar och uppgifter
  • klargör vad som förväntas av kunden och vad kunden kan förvänta sig av oss
  • reglerar, ersätter och avslutar ärenden

Genom hela processen är det viktigt att säkerställa ett gott kundmöte, då vårt främsta mål är nöjda kunder. En annan viktig uppgift är att bidra till att uppnå Folksams säljmål genom att vidareförmedla intresse för andra försäkringar.

Är du den vi söker?

Du som söker har en avslutad gymnasieutbildning och har du relevant eftergymnasial utbildning är det meriterande. Erfarenhet av serviceyrke som inkluderar kundkontakt, kundvård och administration är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att göra bedömningar, motiveringar och fatta beslut i kundärenden. Har du erfarenhet av att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap är det meriterande och vi ser gärna att du är van att hantera stora mängder inringande samtal.

Vi ser med fördel att du har språkkunskaper utöver svenska och engelska, för att kunna möta och ge service till alla våra kunder. Dessutom har du goda kunskaper i Officepaketet och är van att arbeta i olika datasystem. 

Då det oftast är ett högt tempo är det viktigt att du är lugn i stressade situationer och kan fokusera på rätt saker. Du sätter alltid kunden i fokus och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Flertalet av inkommande skador kan och ska avslutas under första samtalet, vilket innebär att du måste kunna fatta snabba beslut och kommunicera dessa på ett tydligt sätt till kunderna. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra.

Utvecklas tillsammans med oss

Folksam är ett kundägt företag med stort fokus på hållbarhetsfrågor. Vi har många roliga, utvecklande jobb och bra förmåner. Vi tror på ett hållbart arbetsliv och hos oss har du goda chanser till en spännande karriär. Vi erbjuder flexibilitet att varva arbete på kontoret och hemifrån utifrån verksamhetens behov. Våra trevliga kontor runt om i landet ger mötesplatser för samarbete, lärande och en gemensam kultur – tillsammans skapar vi engagemang och kraft framåt! På folksam.se/jobb-och-karriar kan du läsa mer och se filmer om hur det är att jobba på Folksam

Så söker du jobbet

Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, men senast 23 maj 2022.

Vill du veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta våra gruppchefer Nina Näslund 070-831 54 64 och Cecilia Jenslin 072-598 81 01.

Fackliga representanter: Forena Mats Kjellgren 070-831 59 98, Akademikerföreningen Ann-Louise Andersson 070-831 61 44 och Handels Mikael Carlsson 070-831 51 32.

Örebro
e843ca93 (anges alltid vid ansökan)
2022-05-06