Kundansvarig Tjänstepensionsadministratör
IDUR Information AB
Kundansvarig Tjänstepensionsadministratör

Kundansvarig tjänstepensionsadministratör till IDUR Information AB

Är du en administrativ och affärsmässig person som trivs med mycket kundkontakt? Vill du dessutom arbeta på ett entreprenöriellt företag som är i en spännande tillväxtfas? Vi söker en ansvarstagande person som trivs i gränslandet mellan administration och kundkontakt och har en nyfikenhet kring tjänstepensioner.

Om IDUR Information AB

IDUR grundades 2002 och administrerar tjänstepension för drygt 100 000 anställda per månad. Vi har en bred kundportfölj och hjälper några av Sveriges största företag med administrationen av deras tjänstepensioner. IDUR medverkar till att företag betalar rätt tjänstepension till sina anställda. Grunden i vår verksamhet är Tjänstepensionsanalys och Tjänstepensionsadministration. Vi hjälper arbetsgivare med analys, administration och revision av företagets tjänstepensioner och ser till att arbetsgivaren följer ingångna avtal.

IDUR Information AB är arbetsgivarens oberoende part inom tjänstepensioner. Vi är inte knutna till något försäkringsbolag eller finansiella institut och helt utan egna särintresse av organisationens tjänstepensionslöningar.

Vi ägs sedan 2016 av Azets och idag arbetar 14 personer på IDUR.

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig tjänstepensionsadministratör på IDUR kommer du att arbeta i ett team som i dag består av 5 personer. Vi behöver dig som vill arbeta självständigt och ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och är van vid att ha kunden i fokus. Som administratör har du det övergripande administrativa ansvaret för ett antal kunder vilket innebär att ansvara för hela den administrativa processen. I den processen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

  • Kontrollera och skicka filer till Collectum samt övriga försäkringsbolag.
  • Kontakter med kunder och utredning av kundärenden.
  • Tätt samarbete med KAM för planering och genomförande av kundmöten.
  • Gå igenom och rätta kundanalyser.
  • Utföra konsultarbete.
  • Ansvara för dokumentation.
  • Delta i implementeringsarbete av nya kunder.


Du ingår i ett team med kompetenta kollegor där nära samarbete är en förutsättning för att det dagliga arbetet ska löpa så effektivt som möjligt. För att få rätt förutsättningar i rollen kommer du även att erbjudas en gedigen introduktion. 

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Erfarenhet och attityd är viktigare än gedigen utbildning.
För att lyckas med tjänsten på IDUR bör du ha ett väl utvecklat logiskt tänkande och förmåga att se kundens behov. Du bör även ha mycket goda kunskaper i tjänstepension och kollektivavtalade försäkringar. Har du även arbetat med utlandsförsäkringar och Alternativ ITP är det ett plus.

För att trivas i rollen är du som person van att arbeta självständigt och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du bidrar gärna med nya tankar och idéer på hur arbetsuppgifter kan lösas och hur arbetsprocesser kan förbättras. Vidare är du trygg i det sociala när du i rollen har flera kontaktytor, både internt och externt.

Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Anställningstyp: Tillsvidare, heltid

Plats: Täby

Lön: Enligt överenskommelse

Kontaktperson Petra Borin 073 514 42 03

Mail: Info@idur.se

Webbplats: www.idur.se

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Stockholm
info@idur.se
5ef02235 (anges alltid vid ansökan)
2022-06-17