Chef Innereglering
Dina Försäkringar Syd
Chef Innereglering till Dina Försäkringar Syd

Företagsinformation

Vi är sex försäkringsbolag runt om i Sverige som samverkar under det gemensamma varumärket Dina Försäkringar. Vi finns på flera orter i landet, från Lund i söder till Piteå i norr. Med anor sedan 1768 har vi på Dina Försäkringar erfarenhet av att försäkra det du bryr dig om och att hjälpa dig att göra vardagen tryggare. Dina Försäkringar är landets femte största sakförsäkringsgivare, Dina Försäkringar Syd har idag ett sextiotal anställda och vårt huvudkontor är beläget på Svensknabben i Kalmar.

Läs gärna mer om oss på www.dina.se

Tjänstebeskrivning

Är du en driven person med ett stort intresse för ledarskap och skadereglering? Vill du vara med och bidra till Dina Försäkringar Syds framgångar? Vi är på väg mot en spännande tillväxtresa och i denna roll får du chansen att göra just det, och samtidigt ha ett väldigt roligt och utvecklande jobb. Sök redan idag!

I rollen som Chef för vårt Inneregleringsteam kommer du först och främst att ha det operativa och strategiska ansvaret för gruppen som idag består av fyra kompetenta kollegor. Genom att hålla strukturerade och återkommande veckomöten, genomföra individuella uppföljningar samt ansvara för budget- och resultatuppföljningar leder, stöttar och coachar du ditt team.  För oss är det mycket viktigt att du är en öppen och trygg ledare som stimuleras av att skapa förutsättningar för delaktighet, lärande och engagemang hos dina medarbetare.

Dina Försäkringar är på väg mot en spännande utveckling gällande marknadstillväxt, arbetssätt och hållbarhet, detta för att bli effektivare i vardagen och utveckla den goda servicen gentemot våra kunder och samarbetspartners. Du arbetar i nära dialog med dina kollegor, är delaktig i förbättringsarbeten, och tillsammans löser ni de utmaningar teamet ställs inför.

I jobbet ingår att:

  • hantera och reglera skador
  • stötta och coacha kollegor i deras skadehantering
  • utföra stickprov för att bibehålla god kvalité
  • driva utveckling / förändring inom avdelningen samt i processer och arbetssätt


Dina Försäkringar Syd är representerade på flera orter, placeringsort för tjänsten kan variera utifrån din bostadsort. Vi sitter i trivsamma, ljusa och moderna lokaler och vår arbetsmiljö präglas av ett prestigelöst samarbete mellan kollegor och olika avdelningar. Arbetet är förlagt heltid och du rapporterar till Skadechef.

Kvalifikationer

Till rollen som Chef Innereglering söker vi framför allt dig som är en driven och kommunikativ person som motiveras av att entusiasmera andra, arbeta mot uppsatta överenskomna mål och att ta eget ansvar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet från försäkringsbranschen samt någon form av ledarerfarenhet. Utöver det är det en stor fördel om du har arbetat med skadereglering tidigare.

Du har ett ledarskap som kännetecknas av inkludering, transparens och delaktighet. Med dessa egenskaper bidrar du till utveckling av personal men även inom företaget. Du fattar väl underbyggda beslut som grundar sig på erfarenhet och fakta med gruppens bästa i fokus.

Som person karaktäriseras du av ett positivt och utåtriktat förhållningssätt och levererar tack vare det högklassig service.

Vi letar efter dig som är duktig på att planera, strukturera och administrera arbetet. Du motiveras av service och du tycker precis som vi att samarbete och en härlig laganda är en viktig del av jobbet och arbetar därför aktivt för att vara en bidragande faktor till att uppnå det klimatet.

Du är en van IT-användare och känner dig bekväm i att arbeta i program som MS Office vilket bidrar till att arbetet och kommunikationen med kunderna sker smidigt och håller ett högt tempo. Du talar och skriver svenska obehindrat. Har du B-körkort är det meriterande.

Vi kommer att göra utdrag från polisens belastningsregister och det krävs att du är prickfri för att arbeta hos oss.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig ett roligt jobb med varierande och utmanande arbetsuppgifter i en händelserik bransch. Våra ledord är nytänkande, nära och engagerade och du blir en del av ett kompetent och positivt team, som alltid gör sitt yttersta för att göra våra kunder nöjda. Hos oss värdesätter vi korta beslutsvägar och en platt organisation.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se 

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 7 augusti 2022. Rekryteringsprocessen startar vecka 32 dock får du gärna ansöka redan idag!

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Halmstad
211886bf (anges alltid vid ansökan)
2022-06-21