Kundtjänst
Movestic Liv & Pension
Servicedriven & kommunikativ kollega till kundtjänst

Älskar du att skapa imponerande serviceupplevelser och vill nu arbeta dedikerat med att hjälpa kunder med försäkringsfrågor? Vårt kundteam, som arbetar med service, kundvård och individrådgivning är inne i ett intensivt skede med flera parallella projekt och initiativ, och söker därför en servicedriven kollega för en visstidsanställning på heltid. Start är så snart det bara går och anställningen är till och med sista augusti 2023, med eventuell förlängning.

Rollen består främst av att, via e-mail men även via telefon, besvara inkommande frågor från våra kunder, distributörer och samarbetspartners. Frågorna handlar oftast om våra produkter, ex tjänstepension, kapital-, depå-, sjuk-, liv- eller olycksfallsförsäkringar, eller våra digitala tjänster. Rent konkret rör det allt från en adressuppdateringar, fakturafrågor, fondbyten, in- eller utflytt av kapital till ändringar i försäkringar, avslut, premiejusteringar, produktvillkor eller frågor kring digitala funktioner i inloggat läge på webben. I teamet har du åtta kollegor som också kommer att hjälpa dig bli insatt i de olika frågeområdena. Du kommer att börja med vissa områden och utöka med fler ju mer du kommit in i rollen.

Du tillhör avdelningen Kund & förmedlarservice som består av ca 30 personer fördelade på fyra team med olika inriktningar. Gemensamt arbetar de för att leverera det bästa bemötandet och servicen för våra kunder, förmedlare och samarbetspartners.

Din profil:
Vi söker dig som trivs som bäst i en kommunikativ serviceroll där du får hjälpa kunder med tjänstepensions- och försäkringsfrågor. Du tycker att det är kul med administration och att få hantera lite kluriga frågor, samt orientera dig i olika system. För denna roll behöver du ha tidigare erfarenhet av kundservice-/kundtjänst och är nu nyfiken på att jobba med ett brett utbud av finansiella produkter. I och med att du kommer att arbeta mycket med e-post och telefon är du självklart duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, med fördel också på engelska då vi har en del engelsktalande kunder.

Som person är du lösningsorienterad och nyfiken. Du trivs i en händelserik omgivning med kollegor som alltid strävar efter att nå längre, bli bättre och åstadkomma det där ”lilla extra” som kan göra att upplevelsen av Movestic blir unik och minnesvärd!

Formalia
Tjänsten är en visstidsanställning med start så snart som möjligt, och anställningen löper till sista augusti 2023, med möjlighet till förlängning. Omfattningen är heltid, och tjänsten är placerad på vårt huvudkontor på Tegnérgatan 2A i centrala Stockholm. Vi har ett hybridarbetssätt med 3-4 dagar/vecka på kontoret och 1-2 dagar på valfri plats.

Stockholm
1adbafc6 (anges alltid vid ansökan)
2022-09-19