Försäkringshandläggare - depåaffären
Movestic Liv & Pension
Försäkringsadministratör med teknisk ådra till vår depåaffär

Till ett växande team på Kund- & Förmedlarservice söker vi en tekniskt nyfiken kollega som vill arbeta med försäkringsadministration med extra fokus på vårt depåerbjudande. Är det dig vi söker?

Du kommer att arbeta med försäkringsadministration, till exempel nyteckning, ändringar, pensionsflytt och återköp. Utöver detta har du, och kollegor som du arbetar tätt med, total kontroll över de administrativa och tekniska flödena i vår expansiva depåaffär. Tillsammans granskar och övervakar ni transaktionsflödena mellan Movestic och de depåinstitut som vi samarbetar med.

Depåförsäkring är ett komplext område och de frågor som uppstår kräver ofta individuella lösningar som kan vara tekniskt kluriga att komma fram till. En central del av rollen är därför att orientera sig och söka information i våra system, utreda bakgrundsfaktorer och förstå logiken bakom de tekniska flödena. Du driver frågeställningar och ärenden från ax till limpa, och har i ditt arbete tät kontakt med såväl IT och produktägare som med juridik och ekonomi.

Din profil
Vi söker en person med flerårig erfarenhet av administration inom depå- eller fondförsäkring, på försäkringsbolag eller hos en försäkringsförmedlare. En alternativ bakgrund kan vara en roll inom backoffice på bank eller finansiellt institut. Det är meriterande om du har erfarenhet av personriskförsäkring och ett extra plus om du har arbetat i försäkringssystemet Lumera.

För att trivas i denna roll behöver du ha intresse för administrativa uppgifter men också tycka om att hantera olika frågor, ofta av teknisk karaktär, som det kanske inte alltid finns ett standardsvar på. Du gillar att utreda kniviga ärenden, räta ut frågetecken och att gå på djupet för att lösa utmaningar. Du söker en roll där du får ansvara för hela kedjan i dina ärenden!

Formalia
Detta är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. För personen som erbjuds tjänsten kommer en lämplighetsprövning inom ramen för IDD (lagen om försäkringsdistribution) att genomföras. Vi har ett hybridarbetssätt där vi arbetar på kontoret på Tegnérgatan 2A tre dagar i veckan, och från valfri plats (tex hemifrån) två dagar per vecka.

Vänligen notera att din ansökan inte ska innehålla några känsliga uppgifter såsom hälsouppgifter och/eller uppgifter om religiös/filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Notera även att vi av GDPR-skäl inte tar emot din ansökan via e-post, utan alla ansökningar ska hanteras via vår rekryteringsplattform.

Stockholm
96b12260 (anges alltid vid ansökan)
2022-09-22